The LochGoilhead Adventure

Zaterdag 27 juli

De terugreis

We namen bij het ontbijt al afscheid van onze nieuwe vrienden, de bagage werd ingepakt en in de aanhanger gestouwd en alle slaapzalen werden netjes schoongemaakt en gedweild.

Stors en Stem vetrokken met de auto en de aanhanger voor hun reis van 550 kilometer naar NewCastle en de ferry die daar op hen lag te wachten.

Kort na hun vertrek kwam onze bus het kampterrein oprijden, nog even een laatste afscheid en dan op weg.

Via de "Hells Glen" en de lange helling van de " Rest and be Thankful" , langs LochLong, naar Loch Lommond , dan via de Irskine Bridge naar het vliegveld.

Daar gingen we langs de paspoort controle en daarna langs de strenge persoons- en bagage-controle. Een heleboel van ons moesten na het poortje toch nog even gefouilleerd worden, omdat het ding piepte.

Keurig op tijd ging onze gate open en konden we het vliegtuig in, als ervaren reizigers doken we snel in onze stoelen en na een rustige vlucht kwamen we een kwartiertje eerder op Schiphol aan, dan gepland was.

Nog even een kwartiertje rondlopen op Schiphol en dan de trein in. De ouders hadden inmiddels een SMS-je van Stoov gehad  met de aankomsttijd.

We arriveerden met een minuut of vijf vertraging en nadat Stoov het kamp had gesloten kon iedereen met zijn ouders mee, alhoewel er twee verkenners hun eigen weg dachten te gaan en een van de vaders een beetje verdrietig was , toen zijn zoon en zijn vriendje "zoek" waren. Een snelle actie van Stoov loste uiteindelijk alles weer op .

Iedereen was op weg naar huis en naar bed, het is een fantastisch kamp geweest, maar we waren op het station echt versleten lekker slapen dus

De volgende dag

Terwijl een deel van de leiding bezig was met het dweilen van de zalen, zat de rest van de groep buiten op de bus te wachten De lange afdaling vanaf de " Rest and be Thankful"  Langs LochLong naar Arrochar
En dan via de lange weg langs Loch Lommond naar het vliegveld Daar stapten we snel uit, blij dat we de benen konden strekken De een stapt nu eenmaal sierlijker uit dan de ander
Dan naar het vliegtuig, een Airbus 390 Iedereen had zijn plaatsje al snel gevonden Een een enkeling maakte van de gelegenheid gebruik om wat bij te slapen
Nog even rondkijken op Schiphol En dan de trein in , op naar Rotterdam, op naar de wachtende ouders. Om kwart voor een (na een vertraging van een half uur van de veerboot) reed de auto en de aanhanger het terrein op
Kort na half twee kwam Martin, als eerste, Zijn bagage ophalen. Hij was nog steeds niet helemaal uitgeslapen Sam en Joep kwamen gezamenlijk naar binnen. Joep moet dinsdag alweer naar Amerika. Dus nog vlug de was doen Een deel van de leiding stond de jongens op te wachten. Ook zij hebben een heel fijn kamp gehad
  We hebben een fantastisch kamp gehad, het weer was (volgens Schotse begrippen) erg goed (alleen vrijdag hadden we het echte Schotse weer met "liquid sunshine" )

We konden alles doen wat we wilden doen en de instructeurs hadden nog nooit een troep gezien die deed wat wij deden.

Ook Rik kwam binnen wandelen om zijn bagage te halen, toen ook Giovanny geweest was werd het groepshuis gesloten Jullie hebben de naam van de Calandtroep op waardige wijze hooggehouden